Β.Κορκίδης: Λύσεις στα προβλήματα των νησιών

kyklades ekklisies


Ο Πρόεδρος της ΕΣΕΕ Βασίλης Κορκίδης απηύθυνε χαιρετισμό στο 8ο Συνέδριο Εμπορικών Συλλόγων Ν. Κυκλάδων, επισημαίνοντας το «έλλειμμα πολιτικού ενδιαφέροντος να δοθούν πιο ολοκληρωμένες και πιο αποτελεσματικές λύσεις στη συνδεσιμότητα μεταξύ της ηπειρωτικής και της νησιωτικής Ελλάδας, αλλά και τη δημιουργία σύγχρονων υποδομών που διευκολύνουν την ανάπτυξη». Ανέφερε ένα προς ένα τα αποτελέσματα των 12 προτάσεων του ψηφίσματος του Συνεδρίου της Σαντορίνης για τα θέματα της νησιωτικής Ελλάδος και έθεσε το πλαίσιο νέων προτάσεων που στόχο έχουν την ενίσχυση του εμπορίου στη νησιωτική Ελλάδα και γενικότερα της θαλάσσιας περιοχής.

Η ομιλία του Β.Κορκίδη έχει ως εξής:
«Με μεγάλη χαρά χαιρετίζω το 8ο Συνέδριο Εμπορικών Συλλόγων του Νομού Κυκλάδων στην εντυπωσιακή Νάουσα της Πάρου. Την προηγούμενη φορά βρεθήκαμε στη Σαντορίνη, τώρα στην Πάρο, ένα νησί που βρίσκεται στο κεντρικό Αιγαίο, ένα νησί που ενώνει τους θαλάσσιους δρόμους, που συνδέει την ηπειρωτική Ελλάδα με τα νησιά και την ευρύτερη Μεσόγειο. Κάτι που αποτυπώνεται στο φιλόξενο πνεύμα της και στην επιχειρηματική κουλτούρα των κατοίκων. Αν και αυτό είναι το χαρακτηριστικό γνώρισμα της νησιωτικής Ελλάδας. Το ανήσυχο πνεύμα των μεγαλωμένων πλάι στη θάλασσα. Όπως γνωρίζετε είμαι Πειραιώτης και γνωρίζω πολύ καλά τι σημαίνει να μεγαλώνεις δίπλα στη θάλασσα, δίπλα σε εμπορικό λιμάνι. Πιστεύω, λοιπόν, ότι η σημερινή σας παρουσία θα συμβάλει σημαντικά στο διάλογο για την οικονομική και κοινωνική ανάπτυξη της νησιωτικής Ελλάδας.
Φίλες και Φίλοι,
Γνωρίζουμε όλοι πολύ καλά τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά των νησιών. Πόσο απαραίτητη είναι για την ανάπτυξή τους η σύνδεσή τους με τις εναέριες και θαλάσσιες μεταφορές. Αυτό το «μειονέκτημα» των νησιών μας αποτυπώνεται στην ίδια την κατανομή του πληθυσμού της χώρας. Έχουμε 6.000 νησιά και σύμφωνα με την απογραφή του μόνιμου πληθυσμού του 2011 της ΕΛ.ΣΤΑΤ. από αυτά κατοικούνται τα 117. Τα 79 έχουν πληθυσμό πάνω από 1.000 κατοίκους και μόλις 53 πάνω από 1.000. Οι αριθμοί μαρτυρούν την ύπαρξη αδυναμιών στην ανάπτυξή τους. Φανερώνουν ένα έλλειμμα πολιτικού ενδιαφέροντος να δοθούν πιο ολοκληρωμένες και πιο αποτελεσματικές λύσεις στη συνδεσιμότητα μεταξύ της ηπειρωτικής και της νησιωτικής Ελλάδας, αλλά και τη δημιουργία σύγχρονων υποδομών που διευκολύνουν την ανάπτυξη. Αυτό το «έλλειμμα» ίσως οφείλεται στο γεγονός ότι τις προηγούμενες δεκαετίες μέσα στην προσπάθεια των κυβερνήσεων για συμπερίληψη του συνόλου της κοινωνίας στην ανάπτυξη, την ευημερία και την κοινωνική συνοχή, προωθήθηκε ένα διαφορετικό πρότυπο ανάπτυξης, που θεμελιώθηκε στην αστικοποίηση που είχε ως αποτέλεσμα να αποδυναμώσει την περιφέρεια. Στην πορεία αυτή τα νησιά μας με τα σημαντικά αποθέματα αλιείας και πετρελαίου, τα πλούσια φυσικά οικοσυστήματα, το εμπόριο, τον τουρισμό, τον πολιτισμό δεν έλαβαν την απαραίτητη στήριξη από το κράτος.
Δεν δόθηκαν λύσεις στους κατοίκους τους που αιτούνταν άμεσες και αποτελεσματικές λύσεις για το υψηλό κόστος και τον αυξημένο χρόνο που απαιτούν οι μεταφορές.
Δεν δόθηκαν λύσεις στους επιχειρηματίες που προβληματίζονταν για την εποχικότητα και την απομόνωση των τοπικών αγορών και αναζητούσαν τρόπους επιμήκυνσης της τουριστικής περιόδου.
Δεν δόθηκαν λύσεις στους τοπικούς φορείς που έκαναν εκκλήσεις για μέτρα συγκράτησης στα νησιά του πληθυσμού και κυρίως των νέων ηλικιακών ομάδων
Τώρα η κρίση μάς έχει κάνει όλους να σκεφτόμαστε διαφορετικά.
Να σκεφτόμαστε περισσότερο δημιουργικά όσον αφορά στην επιλογή τόπου διαμονής, επιλογή επαγγέλματος και βεβαίως κλάδου δραστηριοποίησης.
Τα τελευταία χρόνια κυριαρχεί στο δημόσιο διάλογο η «επιστροφή στην ύπαιθρο», πρωταγωνιστούν οι γενναίοι που αψηφούν τις ευκολίες ενός αστικού κέντρου στην ηπειρωτική χώρα και επιλέγουν την επαρχία. Ακόμη πιο γενναίοι αποδεικνύονται αυτοί που επιλέγουν νησιωτικές περιοχές και μάλιστα σε άγονες γραμμές αποκομμένες από την ηπειρωτική Ελλάδα.
Άραγε δεν υπάρχουν ή μειώθηκαν τώρα τα εμπόδια; Φυσικά και εξακολουθούν να υπάρχουν αλλά υπάρχει μεγαλύτερη διάθεση αυτά να ξεπεραστούν.
Ποια είναι αλήθεια η τύχη των 12 προτάσεων του ψηφίσματος του Συνεδρίου της Σαντορίνης για τα θέματα της νησιωτικής Ελλάδος;
1η Πρόταση
Με δεδομένο το πολύ σοβαρό πρόβλημα του παρεμπορίου στις Κυκλάδες, οι υποψήφιοι τοπικοί άρχοντες Α΄ και Β΄ βαθμού αυτοδιοίκησης στις εκλογές του Μαΐου 2014, να προσδιορίσουν τι μέτρα θα λάβουν αν εκλεγούν.
Τι έγινε
Δεν υπάρχουν ορατές διαφορές αν και το θέμα κρίνεται τοπικά.
2η Πρόταση
Ποσοστό 10% των επιβαλλομένων προστίμων και προσόδων από το πλανόδιο εμπόριο, να καταβάλλεται ως έσοδο του ΟΑΕΕ.
Τι έγινε
Το προβάλλαμε αλλά δεν υλοποιήθηκε.
3η Πρόταση
Οι υποψήφιοι τοπικοί άρχοντες Α΄ και Β΄ βαθμού αυτοδιοίκησης στις εκλογές του Μαΐου 2014, να προσδιορίσουν αν θα προβούν στην μείωση των δημοτικών τελών λόγω της κρίσης.
Τι έγινε
Δεν υπάρχουν ορατές διαφορές αν και το θέμα κρίνεται τοπικά.

4η Πρόταση
Διατήρηση του χαμηλού συντελεστή ΦΠΑ, ως αντιστάθμισμα του μεταφορικού ισοδύναμου και προστασίας της νησιωτικότητας.
Τι έγινε
Επιτεύχθηκε.
5η Πρόταση
Αντιμετώπιση των προβλημάτων των ασφαλισμένων εμπόρων των Κυκλάδων στον OAEE. Τα προβλήματα αυτά αφορούν το πάγωμα και την κεφαλαιοποίηση των οφειλών στο Ταμείο μας.
Τι έγινε
Τα γραφεία του ΟΑΕΕ διατηρήθηκαν. Η κεφαλαιοποίηση δεν υλοποιήθηκε.
6η Πρόταση
Συμμετοχή των επιχειρήσεων των Κυκλάδων στην ανάδειξη του σήματος ποιότητας «Κυκλαδικής γαστρονομίας».
Τι έγινε
Μπορούν να καλυφθούν από το σήμα μεσογειακής γαστρονομίας, η υλοποίηση του οποίου που βρίσκεται σε εξέλιξη.
7η Πρόταση
Μετατροπή των επιμελητηρίων σε Κέντρα εξυπηρέτησης εμπορίου.
Τι έγινε
Βρίσκεται στο στάδιο της υλοποίησης.
8η Πρόταση
Στη νέα προγραμματική περίοδο 2014-2020, που θα εξειδικευτούν σε κάθε περιφέρεια της χώρας, να συμπεριληφθούν στοχευμένες προτάσεις που θα αφορούν τις τουριστικές επιχειρήσεις, τις εμπορικές τουριστικές επιχειρήσεις και την επιχειρηματικότητα στα νησιά.
Τι έγινε
Προς το παρόν, στοχευμένα προγράμματα δεν έχουν εγκριθεί. Επειδή όμως δεν έχουν ολοκληρωθεί οι εγκρίσεις, υπάρχει ακόμα καιρός υλοποίησης των προτάσεών μας που αφορούν στην Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου, ώστε να εγκριθούν και να υλοποιηθούν.
9η Πρόταση
Το ζήτημα της ακτοπλοΐας θα πρέπει να αντιμετωπιστεί συστηματικά. Τα δρομολόγια θα πρέπει να ανακοινώνονται εγκαίρως ώστε να μπορούν να διευθετηθούν οι κρατήσεις.
Τι έγινε
Δεν υπάρχει ορατή διαφορά.
10η Πρόταση
Να ενισχυθούν οι υπηρεσίες Υγείας ιδιαίτερα τους καλοκαιρινούς μήνες κατά τους οποίους τα νησιά δέχονται πολύ περισσότερα περιστατικά.
Τι έγινε
Δεν υπάρχει ορατή διαφορά.
11η Πρόταση
Μείωση του χαρατσιού και φορολογική εξαίρεση καλλιεργήσιμων αγροτεμαχίων.
Τι έγινε
Το χαράτσι αντικαταστάθηκε από τον ΕΝΦΙΑ και τα αγροτεμάχια δεν εξαιρέθηκαν.
12η Πρόταση
Το κόστος των εισιτηρίων ακτοπλοΐας
Παρεμβάσεις για τη μείωση των τιμών στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια ορισμένων γραμμών που παραμένουν υψηλές, επιβαρύνοντας οικογένειες με χαμηλά εισοδήματα, εξετάζει το υπουργείο Ναυτιλίας και Αιγαίου. Αυτό αναφέρεται σε ανακοίνωση του υπουργείου, με αφορμή την έκδοση υπουργικής απόφασης που ορίζει μειωμένες τιμές στα ακτοπλοϊκά δρομολόγια στις επιδοτούμενες άγονες γραμμές της τάξης του 2,6%.
«Η τιμή του εισιτηρίου στα ακτοπλοϊκά δρομολόγια στις επιδοτούμενες γραμμές με χαμηλή κίνηση κάθε χρόνο προσαρμόζεται τιμαριθμικά και η μικρή μείωση φέτος οφείλεται στο αρνητικό πρόσημο του πληθωρισμού», ανέφεραν στελέχη του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας (ΣΕΕΝ) στο Αθηναϊκό πρακτορείο.
Σε ερώτηση αν ένας επιβάτης από το λιμάνι του Πειραιά για τη Μυτιλήνη θα έχει μείωση στην τιμή του ακτοπλοϊκού εισιτηρίου, τόνισαν ότι η μείωση αυτή αφορά μόνο το κομμάτι εκτέλεσης δρομολογίου που χαρακτηρίζεται ως άγονη γραμμή, αλλά και σε ελεύθερες μεταξύ λιμανιών με χαμηλή διακίνηση επιβατών που δεν υπερβαίνει κατά περίπτωση τους 150.000 ή τους 300.000 επιβάτες.
Σύμφωνα με το υπουργείο Ναυτιλίας, αποφάσεις που αφορούν στις τιμές των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων δημοσιεύονται στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως κάθε χρόνο, με βάση τον ετήσιο δείκτη τιμών καταναλωτή.
Προστίθεται, επίσης αφού είναι χαρακτηριστικό ότι, ενώ και πέρυσι ο ετήσιος δείκτης τιμών καταναλωτή ήταν μειωμένος κατά 1,7%, με απόφαση του υπουργού δεν πραγματοποιήθηκε καμία μείωση.
Φίλες και Φίλοι,
Η ΕΣΕΕ έχει αποδείξει εμπράκτως ότι πιστεύει και οραματίζεται την ανάπτυξη των νησιών.
Πρόσφατα καταθέσαμε στη νέα Υπουργό Ναυτιλίας κείμενο επικαιροποιημένων προτάσεων και θέσεων που στόχο έχουν την ενίσχυση του εμπορίου στη νησιωτική Ελλάδα και γενικότερα της θαλάσσιας περιοχής.
Υιοθετήσαμε όλα τα συμπεράσματα και τα πορίσματα των νησιωτικών συνεδρίων και προτείνουμε κατά τις συναντήσεις μας με την πολιτική ηγεσία του τόπου:
Την Eπιστροφή του ανθρώπινου δυναμικού στα νησιά μας ως έναν σημαντικό μοχλό ανάπτυξης.
Την Επιστροφή και Διατήρηση των υπηρεσιών ΔΟΥ και ΙΚΑ στα νησιά.
Την Επαρκή στελέχωση των απαραίτητων δημόσιων υπηρεσιών.
Την Επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου για τη δημιουργία νέων θέσεων εργασίας και αντιμετώπιση του φαινομένου της εποχικής απασχόλησης.
Την Ανάπτυξη εναλλακτικών μορφών τουρισμού π.χ. πολιτιστικός, θρησκευτικός, οικολογικός, ιατρικός, ναυτοτουρισμός κ.λπ..
Το Αποτελεσματικότερο νομικό πλαίσιο για την καταπολέμηση του παραεμπορίου (στάσιμου και πλανόδιου).
Την Διατήρηση των δαπανών για την υγεία και στελέχωση προσωπικού (ιατρικού και νοσηλευτικού) των Κέντρων Υγείας των νησιών.
Τη Μείωση των εργοδοτικών εισφορών λόγω εποχικότητας.
Την Επαναλειτουργία γραφείων ΟΑΕΕ στις Κυκλάδες.
Την Ενίσχυση των δρομολογίων των άγονων γραμμών σε ετήσια βάση.
Την Ανάγκη εφαρμογής παροχών στους νησιώτες αντίστοιχων του θαλάσσιου μεταφορικού ισοδύναμου, κατά το οποίο οι προσφερόμενες υπηρεσίες θαλάσσιων μεταφορών πρέπει να συγκλίνουν με τις υπηρεσίες των χερσαίων μεταφορών, όσον αφορά την οικονομική επιβάρυνση του χρήστη, τη χρονική διάρκεια του ταξιδιού και την προσφερόμενη ποιότητα (όπως η μείωση του ΦΠΑ στα εισιτήρια της ακτοπλοΐας).
Τη Διατήρηση των μειωμένων συντελεστών ΦΠΑ στα νησιά, μια ρύθμιση που σήμερα υπερασπιζόμαστε με πάθος για να μην περάσει αυτός ο ανορθολογισμός που θα τους αφαιρέσει ένα σημαντικό εργαλείο ανάπτυξης σε περίπτωση εφαρμογής ενιαίου συντελεστή ΦΠΑ.
Να σημειώσω εδώ ότι οι μειωμένοι συντελεστές ΦΠΑ δεν είναι μια τυχαία ή μια ελληνική εφεύρεση. Προβλέπονται σε ευρωπαϊκό επίπεδο και όσον αφορά στην Ελλάδα υπηρετούν την οικονομική δομή των κοινωνιών αυτών που βρίσκονται σε ανταγωνιστικό μειονέκτημα σε σχέση με άλλες περιοχές της χώρας, εξαιτίας του υψηλού κόστους μεταφοράς.
Και να προσθέσω ότι σ΄ αυτήν τη δύσκολη εποχή της βαθιάς οικονομικής ύφεσης, είναι ανάγκη να στηριχθούν με κάθε τρόπο οι τοπικές κοινωνίες και αγορές και να συγκρατηθούν οι πληθυσμοί τους, πράγμα που αποτελεί και εθνική αναγκαιότητα. Για το λόγο αυτό, έχει προταθεί, ως επιπλέον μέτρο ενίσχυσης, να διαμορφωθεί ο ΦΠΑ για τα εισιτήρια της ακτοπλοΐας, στο ίδιο ύψος με τις τουριστικές υπηρεσίες διαμονής στα ξενοδοχειακά καταλύματα, δηλαδή στο 6,5%. Η συγκεκριμένη μείωση πρέπει να αφορά τους ναύλους τόσο των φυσικών προσώπων όσο και των εμπορευματικών μεταφορών.

Αν αυτό θεσμοθετηθεί, θα έχει άμεση ανταποδοτικότητα για τους εξής λόγους:
Πρώτον, θα βοηθήσει στην περαιτέρω τουριστική ανάπτυξη, μειώνοντας το κόστος μετάβασης από και προς τα νησιά. Παράλληλα, θα υποστηριχθεί η αναγκαία δυνατότητα μετακίνησης των νησιωτών προς τα άλλα νησιά ή την ενδοχώρα για λόγους επαγγελματικούς, ιατρικούς κ.λπ. ανεξαρτήτως εποχής, βοηθώντας στην διατήρηση πολύτιμου ανθρώπινου και οικονομικού κεφαλαίου.
Δεύτερον, θα είναι μία καλή αρχή για την εναλλακτική προσέγγιση του λεγόμενου «μεταφορικού ισοδύναμου», δηλαδή της εξίσωσης του κόστους μεταφοράς σε σχέση με την απόσταση, είτε πρόκειται για ηπειρωτικές, είτε για νησιωτικές περιοχές. Υπ’ αυτό το καθεστώς, θα υπάρξει μία άμεση ανταγωνιστική διέξοδος για την παραγωγή των νησιωτικών προϊόντων προς τα άλλα νησιά και τις κεντρικές αγορές της χώρας.
Φίλες και Φίλοι,
Αν γίνει αυτό, θα υπάρξουν πολλαπλά οφέλη για την ανάπτυξη των νησιωτικών κοινωνιών, της ίδιας της ακτοπλοΐας αλλά και του ελληνικού δημοσίου.
Όχι μόνο θα αντισταθμίσει αλλά τελικά θα πολλαπλασιάσει σημαντικά τα φορολογικά έσοδα που χάνονται από την αρχική μείωση του συντελεστή στο 6,5%. Οι Έλληνες ναυτικοί και πλοιοκτήτες δεν χρειάζονται οικονομική στήριξη, αλλά απλά την αναγνώριση της μεγάλης προσφοράς τους, ώστε μέσα στο γενικό κλίμα ντροπής, να αισθανόμαστε και για κάτι υπερήφανοι.
Η συμμετοχή της ελληνικής ναυτιλίας στη μεταφορά δια θαλάσσης των εισαγωγών και των εξαγωγών της χώρας μας, είναι βέβαιο ότι μπορεί να βελτιώσει την διεθνοποίηση της δραστηριότητας των εμπορικών επιχειρήσεων των νησιωτικών παραγωγικών περιοχών.
Σύμφωνα με την επίκαιρη έρευνα της Ευρωπαϊκής Ένωσης για τις Μμε ελληνικές επιχειρήσεις, το μέσο κόστος που απαιτείται για την εξαγωγή προϊόντων από την Ελλάδα, διαμορφώνεται στα 1.153 $ έναντι 1.043 $ στην Ε.Ε..
Ενώ για τις εισαγωγές το κόστος είναι 1.265 $ έναντι 1.098 $ στην Ε.Ε., με μέσο χρόνο διεκπεραίωσης 20-25 ημέρες, έναντι 12 ημερών στην υπόλοιπη Ευρώπη.
Γι αυτό ζητάμε από την κυβέρνηση να αποφασίσει για την υλοποίηση του μέτρου με την επιλογή του ΦΠΑ στην χαμηλή κατηγορία, όπως έπραξε στο αίτημα των ξενοδόχων για τους ίδιους τουριστικούς και εμπορικούς λόγους.
Προτείνουμε επίσης:
Τη Μείωση κατά 5 μονάδες των συντελεστών φορολόγησης των εποχιακών εμπορικών καταστημάτων στα νησιά και κατά 10 μονάδες όσων λειτουργούν όλο το χρόνο.
Την Καθιέρωση ειδικού καθεστώτος έκτακτων εισφορών και λοιπών έκτακτων φορολογήσεων, λόγω της κρίσης του δημοσιονομικού χρέους, στα νησιά μας.
Την Απαλλαγή της νησιωτικής επιχειρηματικότητας από παρωχημένους θεσμούς, όπως η υποχρέωση αναγγελίας των συμβάσεων αγοράς ή μίσθωσης ακινήτων στις παραμεθόριες περιοχές, με ποινή την εγκυρότητά τους.
Την Ενίσχυση της πρωτοβουλίας αξιοποίησης επισκεπτών “Summer Shopping Agora” κατά την τουριστική περίοδο με στόχο την προβολή της ποιοτικής υπεροχής των τοπικών προϊόντων και υπηρεσιών των νησιών μας.
Αυτό σημαίνει εθνική στρατηγική για την ανάπτυξη των νησιών.
Χρειαζόμαστε επίσης νέα χρηματοδοτικά εργαλεία από την Ευρωπαϊκή Ένωση.
Είναι αναγκαία η ένταξή τους στις πολιτικές της Ένωσης αλλά και σε εθνικό επίπεδο η πρόβλεψη σχετικών δράσεων στο Εθνικό Προγραμματικό Πλαίσιο ΣΕΣ 2014-2020.
Ξέρετε, ούτε οι υπηρεσιακοί υπάλληλοι ούτε οι αξιωματούχοι στην Ευρωπαϊκή Ένωση μπορούν να συνειδητοποιήσουν τις ιδιαίτερες δυσκολίες που αντιμετωπίζουν τα νησιά.
Δεν αρκούν ούτε λίγες μέρες διακοπές για να πάρουν μια γεύση.
Γι αυτό είναι κρίσιμο όλοι εμείς, όλοι όσοι υπηρετούμε τη θεσμική και κοινωνική εκπροσώπηση να αναδείξουμε αυτές τις δυσκολίες, να αιτιολογήσουμε επαρκώς για ποιούς λόγους τα νησιά χρειάζονται ειδικούς κανονισμούς και εξαιρέσεις προκειμένου για να έχουν για παράδειγμα καλή συγκοινωνία κατά τους χειμερινούς μήνες.
Χρειάζεται να πείσουμε την Ευρωπαϊκή Επιτροπή για επιπλέον κονδύλια για τα νησιά.
Η ζωή στα νησιά δεν μπορεί να εξαρτάται αποκλειστικά από τον τουρισμό, χρειάζεται να τονωθεί τόσο ο πρωτογενής όσο και ο δευτερογενής τομέας της οικονομίας.
Σε μια χώρα με 26% ανεργία και το ποσοστό αυτής στους νέους κάτω των 25 ετών να παραμένει σταθερό στο 50%, αυτή η επιλογή και αυτή η προσπάθεια αποκτά άλλο νόημα.
Είναι μια πατριωτική προσπάθεια.
Στοχεύει στην ενίσχυση της εθνικής οικονομίας που έχει καταρρεύσει.
Στοχεύει στη δημιουργία νέων θέσεων απασχόλησης
Στην ενίσχυση της κοινωνικής συνοχής.
Στην συνολική και ισόρροπη ανάπτυξη του τόπου.
Φίλες και Φίλοι,
Τα προβλήματα της αγοράς δεν χρειάζεται να σας τα περιγράψω. Τα βιώνετε όλοι με τον πιο σκληρό τρόπο.

Κάθε φορά που περιμένω να πάρω από το ΙΝΕΜΥ τα αποτελέσματα των περιοδικών ερευνών που κάνουμε για το τζίρο, την πορεία των εκπτώσεων, τα λουκέτα και άλλων, αντιμετωπίζω το ίδιο μούδιασμα τα τελευταία χρόνια.
Γνωρίζω καλά πως πηγαίνει η αγορά, αλλά είναι διαφορετικό να το συμπεραίνεις και διαφορετικό να το έχεις μπροστά σου επιστημονικά τεκμηριωμένο.
Όμως σ’ αυτό το σημείο θα ήθελα να σταθώ στο νόημα και το περιεχόμενο της θεσμικής και κοινωνικής σας δράσης.
Εμπόδια θα συναντούμε πάντα.
Η φύση της επιχειρηματικότητας τα δημιουργεί.
Στις νησιωτικές περιοχές αυτά πολλαπλασιάζονται.
Γι αυτό και έχει μεγάλη σημασία να διεκδικούμε και να στοχεύουμε στην υπέρβασή τους.
Αυτό το νόημα έχει και η οργάνωσή μας σε συλλόγους, ομοσπονδίες και η εν γένει δραστηριοποίηση σε θεσμικούς φορείς.
Οφείλουμε και μπορούμε να διεκδικήσουμε τον εκσυγχρονισμό των υποδομών
στις θαλάσσιες και εναέριες μεταφορές για τη μείωση του μεταφορικού κόστους,
στον πρωτογενή τομέα για τη μείωση του κόστους παραγωγής,
στον τουρισμό για να κάνουμε nation branding και αμέσως μετά “τουριστική βιομηχανία”,
στο εμπόριο για να δημιουργήσουμε θέσεις εργασίας χωρίς δημοσιονομικό κόστος.
Θα μου πείτε μα πως να γίνουν αυτά μέσα στην κρίση; Σε μια χώρα που βρίσκεται συνεχώς στο κατώφλι εξόδου από την Ευρωζώνη; Σε μια χώρα που δεν υπάρχει πολιτική και οικονομική σταθερότητα; Σε μια χώρα που επί πέντε χρόνια φλερτάρει, με το πιστωτικό γεγονός, τη χρεοκοπία και την επιστροφή στη δραχμή;
Το ζήτημα που προέχει και είναι υψίστης σημασίας είναι να «κλείσει» και να «κλειδώσει» η συμφωνία, για να ξέρουμε που είμαστε και προς τα που έχουμε να πάμε.
Διαφορετικά, η αγορά θα βρίσκεται σε μόνιμη περιδίνηση, σε μόνιμη ανασφάλεια και αβεβαιότητα, ανήμπορη να ανταποκριθεί στις απαιτήσεις της συγκυρίας.
Εύχομαι όλα να πάνε καλά. Είναι καθήκον όλων μας ανεξαρτήτως κομματικής ταύτισης να στηρίξουμε την ελληνική Κυβέρνηση να πάει καλά τη χώρα.
Μ’ αυτό το μήνυμα θα θελα να ολοκληρώσω την τοποθέτησή μου και βεβαίως να σας πω ότι μόνο μέσα από την αισιόδοξη προσέγγιση των πραγμάτων και τη συμμετοχή μπορούν τα πράγματα να αλλάξουν προς το καλύτερο.
Σας ευχαριστώ.»

Pin It

eep logo