Ιστορικά υψηλά για τους ναύλους!

containership back 2

Προβληματισμός στους φορείς του παγκόσμιου εμπορίου

Όλοι συμφωνούν. Alphaliner και Clarksons από την δική τους οπτική γωνία «βλέπουν» τους ναύλους να διατηρούν την ανιούσα καθώς δεν υπάρχει πλεόνασμα εμπορευματοκιβωτίων για να καλυφθεί η ζήτηση αλλά ούτε και «ελεύθερων» πλοίων για να ναυλωθούν από τις μεγάλες εταιρίες. Με έναν πολύ απλό υπολογισμό, ένα πλοίο 10.000 teu με τις τρέχουσες τιμές μπορεί να κερδίσει 25 εκατομμύρια δολάρια σε ένα ταξίδι headhaul κατά μήκος του Ειρηνικού. Αλλά ακόμα και με τις τρέχουσες τιμές ναύλωσης θα κόστιζε λιγότερο από 3 εκατομμύρια λίρες για να το νοικιάσει για ένα ταξίδι επιστροφής.

Η κατάσταση που έχει διαμορφωθεί έχει ήδη προκαλέσει έντονο προβληματισμό σε φορείς του παγκόσμιου εμπορίου που διαβλέπουν μία ανησυχητική αύξηση στις τιμές διαμετακόμισης και μάλιστα σε βαθμό τέτοιο που θα είναι προσεχώς αδύνατο η αγορά να απορροφήσει μέρος αυτών με αποτέλεσμα οι αυξήσεις αυτές να φτάσουν στην τσέπη του τελικού καταναλωτή. Υπενθυμίζεται ότι, παρά την κρίση της πανδημίας, όλες οι ναυτιλιακές εταιρίες διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων σημείωσαν θετικά αποτελέσματα, κάτι που φαίνεται ότι θα συμβεί και το τρέχον έτος.

theseanation.gr

Pin It